Arkiv‎ > ‎

valrorelse2014

Tack för en fantastisk valrörelse!
Valefterfest på Adelsgatan 41.

Vi har gjort vårt bästa valresultat någonsin med 9,3% på Gotland och ökat från 7 till 8 mandat i fullmäktige. Alla Miljöpartister har sin egen väljarskara och ni har alla bidragit i stort och smått genom att prata med människor, stå i valstugan, packa hushållsutskick, stått på marknader, planerat, deltagit i debatter och mycket mycket mer. ALLA bidrag har varit viktiga!

Den 11/10 hölls valefterfest på vår lokal på Adelsgatan 41. Några personers insatser uppmärksammades speciellt under festen:
  • Louie Söderberg: valrörelsens "bubblare" som kom in precis i början av slutspurten på valrörelsen, väl påläst och tog ett enormt stort ansvar i valstugan.
  • Lena Stenström: valrörelsens "klippa" som styrde upp så att det fanns folk både i valstugan, i förtidsröstningslokalerna och i vallokalerna under valdagen samt mycket mer.
  • Lisbeth Bokelund: valrörelsens "MARKNADS-förare" planerade bland mycket mer vår närvaro och deltagande på marknader, såg till att vi hade material, att vi hade tillräckligt med folk och var själv på de flesta marknaderna.
  • Jakob Wallin: valrörelsens "allt-i-allo" och spindeln i nätet som fixade allt från att bygga, layouta, informera, planera, strukturera...listan kan göras väldigt lång.
och ett Stort tack till Nora Dome och Jakob Wallin som fixade festen!