Arkiv‎ > ‎Nyhetsarkiv‎ > ‎

Tack för en fantastisk valrörelse!

Valefterfest på Adelsgatan 41.

Vi har gjort vårt bästa valresultat någonsin med 9,3% på Gotland och ökat från 7 till 8 mandat i fullmäktige. Alla Miljöpartister har sin egen väljarskara och ni har alla bidragit i stort och smått genom att prata med människor, stå i valstugan, packa hushållsutskick, stått på marknader, planerat, deltagit i debatter och mycket mycket mer. ALLA bidrag har varit viktiga!

Den 11/10 hölls valefterfest på vår lokal på Adelsgatan 41. Några personers insatser uppmärksammades speciellt under festen:
  • Louie Söderberg: valrörelsens "bubblare" som kom in precis i början av slutspurten på valrörelsen, väl påläst och tog ett enormt stort ansvar i valstugan.
  • Lena Stenström: valrörelsens "klippa" som styrde upp så att det fanns folk både i valstugan, i förtidsröstningslokalerna och i vallokalerna under valdagen samt mycket mer.
  • Lisbeth Bokelund: valrörelsens "MARKNADS-förare" planerade bland mycket mer vår närvaro och deltagande på marknader, såg till att vi hade material, att vi hade tillräckligt med folk och var själv på de flesta marknaderna.
  • Jakob Wallin: valrörelsens "allt-i-allo" och spindeln i nätet som fixade allt från att bygga, layouta, informera, planera, strukturera...listan kan göras väldigt lång.
och ett Stort tack till Nora Dome och Jakob Wallin som fixade festen!

Engagera dig
Sprid budskapet